Geert Schelstraete (51) uit Mariakerke wordt de nieuwe algemeen directeur van het College O.-L.-V.-ten-Doorn. Hij volgt Francine Van Hamme, die eind vorig schooljaar op pensioen ging, op. De voorbije 5 jaar was Geert Schelstraete adjunct-kabinetschef van Vlaams minister van Onderwijs Frank Vandenbroucke.
Geert Schelstraete komt uit het onderwijsbeleid. Hij was secretaris-generaal van het Vlaams Verbond van het Katholiek Secundair Onderwijs en de voorbije 5 jaar was hij adjunct-kabinetschef van Frank Vandenbroucke.

'De afgelopen 10 jaar had ik de ambitie om het beleid te maken. Nu ga ik het uitvoeren. Men moet moed en rechtvaardigheid hebben om het uit te voeren. Iedereen die met onderwijs te maken heeft, verkiest vroeg of laat om terug te keren naar school.' Het College O.-L.-V.-ten-Doorn is een groot onderwijsinstituut met maar liefst 4000 leerlingen en 400 personeelsleden.
'Van de 400 personeelsleden zijn er zo een 80 à 85 procent onderwijzend personeel. Als je als instituut zo groot bent, is men verplicht om structuur te bieden, goed te communiceren met de ouders en de omgeving. We moeten zoeken naar een structuur die heel helder is. Ieder aspect van het leven, zit in dit gebouw. De dieperik ingaan is niet onze ambitie!'

NOG VERSCHUIVINGEN
Geert Cornelis wordt halftijds coördinerend pedagogisch directeur van de basisscholen. In Sint-Jozef (in de Abdijstraat) neemt Leen Smets, leerkracht en beleidsondersteuner in de school, halftijds de vrijkomende directiefunctie op. In de Meidoorn komt Peter Van der Eecken, voordien directeur in de Simonnetschool in Sint-Martens-Latem, als directie binnen. Ook op secundair niveau zijn er wijzigingen. Daar schuift Kathleen Oushoorn door naar de functie van coördinerend pedagogisch directeur. Binnen Sint-Anna komt daardoor Carina Maeyens, leraar in de school, bij het directieteam als pedagogisch directeur. In de middenschool vervangt Peter Bekaert, tot heden leerlingenbegeleider, een zieke collega als directeur. Algemeen directeur Geert Schelstraete: 'We moeten veel zorg besteden aan de sociaal-economische problemen van de jongen op school.'(MW)